Norman Solomon : "Principiu lui Kiddush Hashem (sacrificarea numelui Domnului) statuiază faptul că un evreu trebuie să fie pregătit mai degrabă să-şi scrifice viaţa decît să participe la crimă, imoralitate sexuală sau idolatrie", aşa un mare domeniu de activităţi umane negative, profund urîte, imorale mai ales din perspectiva SA şi se pare că în sînul poporul SĂU au existat asemenea preocupări ce L-au supărat pe EL în aşa măsură, ei ştiu şi EL înaintea lor, aşteptîndu-i să se-ndrepte, practic.
Dar fără temei astfel că-i pedepseşte încet încet, după cum le promise, să ne reamintim din Biblie, Vechiul Legămînt, pag.80. Exodul ( Eşirea ) 19.6.Îmi veţi fi o împărăţie de preoţi şi un neam sfînt....19.8.Tot poporul a răspuns : "Vom face tot ce a zis Domnul ! ", pedepsele promise se-nfăptuiesc în timp şi după Norman Solomon : în cadrul "Platformei de la Philadelphia" a iudaismului reformat din Conferinţa din 3-6.11.1869 : primul principiu, "Ţelul mesianic al lui Israel nu este refacerea vechiului stat evreiesc..., ceea ce ar implica o a doua separare de naţiile lumii..."
Există o contradicţie, în principiul al doilea : "...dispersarea evreilor în toate colţurile lumii, pentru împlinirea misiunii lor de preţ, aceea de a conduce naţiunile la adevărata cunoaştere şi venerarea lui Dumnezeu", primul pricipiu i-a pus oarecum capac supărării SALE şi se vede că şi al doilea în neputinţa îndeplinirii în acea perioadă ca şi ulterioară, astfel pedepsele au luat amploarea cunoscută şi rezultatele se ştiu.
EL îi mai tolerează încă cred aşteptîndu-i dîndu-le semne clare chiar şi acum chiar în preajma lor de puterea SA în pedepsirea acum a imoralităţii politice a unor state vecine, poate poate vor fi mai înţelegători în a-L urma cum doreşte EL şi ei simt cred asta, e timpul să-L respecte cum doreşte EL, şi să se ţie de cuvînt.
Există sigur cred, evrei ce-L respectă cum doreşte EL, dar îs în mulţime neînsemnaţi încă numeric, EL doreşte amploarea, statalitatea oarecum implicată mai hotărît în a-L respecta cum doreşte, pentru că s-a văzut, de la cap... şi s-a "curăţit" cu amploare haotic de la coadă, urmează oarecum competiţia în a-L respecta în lume, dar şi atenţionările-s multe şi însemnate, aprige, ultimative; vine cu-noirea, să-L întîmpinăm, îndreptaţi, şi-nspre EL.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu